czwartek, 21 marca 2013

Domowe maseczki ;)

Ostatnio zaczęłam się interesować naturalnymi kosmetykami. Mam problemy z cerą, więc ciągle szukam nowych sposobów, aby doprowadzić moją twarz do dobrego stanu. Nie mówię, że jest jakoś tragicznie. Nie mam jakiegoś wielkiego trądziku. Po prostu na czole mam tzn kaszkę. Czyli takie drobne krostki w kolorze ciała, a na nosie wągry. Oby dwóch jest się trudno pozbyć niestety. 

W tym poście zamieszczę kilka przepisów na maseczki. Każdą z nich będę stosować przez miesiąc 2, 3 razy w tygodniu :) Po tym czasie zamieszczę moją opinię o danej maseczce. Efekty, jeśli wgl jakieś będą i zdjęcia jak się ją robi i jak już wygląda po nałożeniu.

Maseczka z płatków owsianych

" Maseczka z płatków owsianych, wykonana domowym sposobem, pomaga w zwalczaniu zmian trądzikowych i przywraca świeży wygląd skórze twarzy. Zabieg kosmetyczny ma zbawienny wpływ na kondycję skóry, nawilża i poprawia jej wygląd.  Maseczka z płatków owsianych poprawia koloryt skóry, która przestaje być blada, szara i permanentnie zmęczona. Jest doskonałym sposobem na trądzik ze względu na działanie bakteriobójcze i przeciwzapalne."

Maseczka z płatków owsianych i mleka – 2 łyżki płatków owsianych należy zmieszać z dwiema łyżkami ciepłego mleka.

 Maseczka z płatków owsianych i białka kurzego – płatki należy zmielić na mąkę, a surowe białko ubić trzepaczką, pod koniec ubijania dodać do niego sproszkowane płatki owsiane. Maseczkę trzyma się na twarzy do całkowitego wyschnięcia.

 Maseczka z drożdży

 "Drożdże są źródłem witamin z grupy B oraz mikroelementów, takich jak chrom i selen. Domowa maseczka drożdżowa ma działanie przeciwtrądzikowe, oczyszczające, odżywcze i wzmacniające."

Wersja podstawowa - dla cery normalnej
Mieszamy ok. 2 dkg drożdży z 2 łyżkami mleka, tak, aby uzyskać dość gęstą papkę. Maseczkę nakładamy na całą twarz omijając okolice oczu, a kiedy wyschnie, czyli po 15-20 minutach, zmywamy ją ciepłą wodą.


 Mam nadzieję, że maseczki sprawdzą się u mnie. Pierwszy post na ich temat ukaże się za miesiąc :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad. Z przyjemnością czytam wszystkie komentarze :)