piątek, 27 grudnia 2013

Moje sposoby na naukę języka angielskiego :)

Dzisiaj przychodzę do Was z innym postem niż zawsze. W tym roku szkolnym kończę gimnazjum i jednymi z egzaminów które będę pisała będą egzaminy z podstawy oraz rozszerzenia z języka angielskiego. Od września postanowiłam, że bardziej w domu się przyłożę do nauki tego języka, ponieważ nie za bardzo go umiałam. Wymyśliłam sobie kilka sposobów, które stosuję regularnie i które przynoszą efekty. W związku z tym postanowiłam, że podzielę się nimi z Wami i być może komuś to pomoże :) Także zapraszam do czytania:)



1 SPOSÓB

FISZKI

Mam ich już bardzo dużo. Jak je robię? Po prostu wyrywam kartkę ze żrodka zeszytu, zginam ją kilka razy i wtedy po tych liniach tnę :) Następnie  na jednej stronie piszę wyraz po polsku, a na odwrocie po angielsku :) Kiedy mi się nudzi biorę sobie jeden z pliczków, tasuję go i czytam kartki jedna po drugiej :)



































2 SPOSÓB

WYŁAPYWANIE SŁÓWEK

Codziennie po szkole biorę sobie jakiś tekst po angielsku czy to z podręcznika czy z jakiejś strony internetowej. Czytam go sobie. Następnie wszystkie słówka, których nie umiem piszę jedno pod drugim w zeszycie. Potem tłumaczę je i wtedy tłumaczę cały tekst. Z tych słówek robię później fiszki.

3 SPOSÓB

TŁUMACZENIE TEKSTÓW Z JĘZYKA POLSKIEGO NA ANGIELSKI

Po prostu biorę sobie jakąś książkę i zaczynam ją tłumaczyć. To jest dobry sposób na to, aby nauczyć się tworzyć zdania w języku angielskim. To od zawsze był dla mnie duży problem. Teraz już mi to łatwiej przychodzi po tego typu ćwiczeniach :)





4 SPOSÓB

OSŁUCHIWANIE SIĘ

Codziennie oglądam bajki po angielsku. Wszystkie słowa wypowiedziane są w nich wyraźnie i łatwo jest je dosłyszeć :) i zrozumieć. Po za tym oglądam też filmiki różnych dziewczyn, które są w języku angielskim. :)
























5 SPOSÓB

KURSY INTERNETOWE

Ja korzystam z busuu.com. Jest to bardzo fajna, w większości darmowa strona (można wykupić sobie konto premium, wtedy mamy więcej możliwości nauki, jednak ja z tego nie korzystam). Można tam pisać na czacie z obcokrajowcami. Jeżeli ktoś chce może również włączyć kamerkę i rozmawiać ćwicząc w ten sposób wymowę. Są tam różne ćwiczenia ze słuchania i pisania oraz wiele innych :)




Mam nadzieję, że trochę Wam pomogłam :)

17 komentarzy:

  1. Bardzo fajny jest pomysł z tym tłumaczeniem tekstu ja od niedawna wkuwam po prostu słówka ale masz dobre metody ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko szkoda, że to zajmuje tyle czasu :) Ale ważne, że są efekty. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł na innego typu notkę, myślę, że osoby przed którymi jest egzamin gimnazjalny, który w rzeczywistości nie jest taki zły wezmą sobie kilka rad do serduszka i na pewno z nich skorzystają. Twoje rady na pewno przyniosą im rezultat.

    Cieplutko pozdrawiam, http://allooornothing.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No po próbnych egzaminach mogę stwierdzić, że nie było tak źle ;)
      Mi taka nauka przynosi rezultaty, więc innym też powinna ;) Tylko trzba byś systematycznym. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. ja teraz też intensywnie uczę się angielskiego, bo w połowie stycznia będę robić certyfikat. czytam książki w oryginale, oglądam seriale i filmy po ang, mam sporo programów i jeden podręcznik. z motywacją było trochę ciężko, ale teraz czuję presję czasu... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już też czuję presję czasu, ale to jednak jest tylko egzamin gimnazjalny :) I mam trochę więcej czasu niż do połowy stycznia. :) Życzę pozwodzenia :)

      Usuń
  4. Jestem w 3 gimnazjum i zastanawiam się właśnie nad wybraniem klasy z naciskiem na angielski :) Mój sposób jest prosty słucham piosenek angielskich wykonawców i tłumaczę je w myślach, a potem sprawdzam w internecie :))
    http://avenuefranche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ide na 100% na profil biologiczno-chemiczny, jednak angielski przydaje się w każdym kierunku ;) O właśnie! Ja jeszcze tłumaczę piosenki na tekstowo.pl. Przy okazji jest to fajna zabawa :)

      Usuń
  5. Fajne te sposoby :) Poleciłbym jeszcze słuchanie podcastów, w sieci jest ich mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny artykuł. Rzeczywiście zawiera najważniejsze metody uczenia się.
    Ja ze swojej strony mogę dodać jeszcze jeden, wymyślony przeze mnie. Robiąc coś w domu (sprzątanie, gotowanie) opisuję wykonywane czynności po angielsku. Czasem robię to w myślach a czasem głośno mówię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przy wybieraniu dobrego sposobu proszę pamiętać, żeby znaleźć sposób który polubimy, bo inaczej człowiek szybko się zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam! Prowadzę od 2 lat korepetycje)
    Oczekiwaniom uczniów wychodzi naprzeciw także native speaker, bowiem można zyskać dostęp zarówno do nauka języka angielskiego w domu jak również dopasować według indywidualnych preferencji język angielski emitowanych standardowo w języku polskim. By zapoznać się z ofertą wydawnictw językowych warto odwiedzić internetowe księgarnie językowe http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737 , w których skupionych jest wiele pozycji odnoszących się do rozmaitych języka angielskigo i różnych aspektów nauczania w domu. W nauka języków przydatnym narzędziem jest komputer.Nikt z nas nie chce uczyć się z książką w ręku, stąd też opracowano metodę nauki „przy okazji”, poprzez doświadczenie, która doskonale sprawdza się w przyswajaniu języka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie najlepszym sposobem na naukę angielskiego okazał się indywidualny kurs językowy https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kursy-indywidualne/. Dzięki temu, że zajęcia odbywają się w małej grupie, nauczyciel może poświęcić więcej uwagi danym uczniom. Dzięki temu nauka staje się szybka i skuteczna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy z nas ma jakieś swoje sposoby na naukę języka angielskiego i najważniejsze, aby taka metoda była skuteczna. Mi dobrze uczy się dzięki https://www.jezykiobce.pl/76-repetytoria czyli całej maści repetytoriów z których na co dzień korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście samych metod nauki języka jest cała masa i to my musimy zdecydować jaka nam najbardziej odpowiada. Ja jestem zdania, że bardzo fajnie sprawdza się również to, aby móc zostać nauczycielem języka angielskiego. Jak widziałem na stronie https://universe.earlystage.pl/ to jest kilka wariantów, aby można było to zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Z przyjemnością czytam wszystkie komentarze :)