środa, 19 czerwca 2013

Cellulit


W razie co, to nie moja noga na zdjęciu :) Jest ono pobrane z grafiki google.
Chcę napisać post o cellulicie  i jego zwalczaniu, ponieważ sama mam z tym problem.
Wiadomo, niedługo będą wakacje, czyli plaża, bikini, krótkie spodenki, a chyba nikt nie chce pokazywać się z cellulitem. 
Nie jest to problem tylko otyłych ludzi. Wiem to z przykładu z mojego codziennego życia. 
 Moja koleżanka jest trochę chudsza ode mnie, a ma większy cellulit ode mnie.
Ja też nie mam jakiś masakrycznie wyglądających nóg, ale jak wiemy każda kobieta dąży do tego, żeby być idealna ;) A przynajmniej każda nastolatka :)

To może zacznę od tego co to w ogóle jest cellulit i skąd się bierze. Przeczytałam o tym trochę artykułów  i teraz wam to opiszę własnymi słowami, tak aby wszystko było łatwe i proste do zrozumienia. :)

Co to jet cellulit i jak go rozpoznać?

  • A więc cellulit to nic innego jak źle rozłożona tkanka tłuszczowa i woda. 
  • Pierwsze oznaki cellulitu pojawiają się na wewnętrznej stronie ud. 
  • Można przeprowadzić prosty test na to czy mamy cellulit czy nie. Należy złapać skórę z uda pomiędzy palec wskazujący, a resztę palców. Jeżeli wtedy pojawi się taka pofałdowana skóra z licznymi wgłębieniami, to właśnie jest cellulit  - to jest I stadium cellulitu
  • Jeżeli cellulit jest widoczny bez powyższego testu - to jest to już II stadium
  •  Jeżeli cellulit jest bardzo widoczny w każdym położeniu jakim jesteśmy (np. leżenie, siedzenie, stanie) i czujemy ból w tych miejscach gdzie się on znajduje, wtedy to już można nazwać chorobą. W tym przypadku należy udać się do specjalisty - to jest III stadium


Jak pozbyć się cellulitu, który jest w I bądź II stadium

  • Stosować właściwą dietę 

    - należy ograniczyć spożywanie słodkich napoi, cukrów, ciast, mąki, tłuszczów zwierzęcych. 

    - starać się jeść regularnie i nie podjadać na noc

    -  jeżeli możemy to sami przygotowujmy sobie posiłki, a nie kupujmy gotowe ze sklepu. W takich posiłkach jest wiele konserwantów i sztucznych składników, które sprzyjają powstawaniu cellulitu

    -jedzmy dużo warzyw i owoców

    -pijmy codziennie przynajmniej 1,5 l wody, to pomoże nam usunąć toksyny z organizmu i zapewni lepszy przepływ krwi

    -unikajmy kofeiny

    • Aktywność fizyczna

      Ćwiczenia mają swoje zalety pobudzają krążenie, które wspomaga prawidłowe funkcjonowanie wszystkich organów, a przede wszystkim ułatwia wydalanie toksyn z organizmu. 

      -  pływanie

      - jazda na rowerze

      - spacery

      -specjalne ćwiczenia na ujędrnienie  nóg

      • Masaże i pielęgnacja

        - zaopatrzmy się w specjalny krem antycellulitowy. 

        - przy nakładaniu kremu róbmy sobie masaż: 
        • szczypmy 
        • ściskajmy                
        • wygniatajmy   
        W ten sposób krem będzie miał zwiększone działanie
        - gdy bierzemy prysznic myjmy się na przemian ciepłą i zimną wodą
       
      - częste peelingi (przynajmniej raz w tygodniu) 
       
     

      Mam nadzieję, że pomogłam trochę wam i sobie. Teraz trzeba tylko wziąć się do roboty i walczyć o piękne ciało!! :)

1 komentarz:

Zostaw po sobie ślad. Z przyjemnością czytam wszystkie komentarze :)